T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / GAZİOSMANPAŞA - Dobruca Ortaokulu

REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK SERVİSİ

AMACIMIZ

 

Öğrenci yaşamında bilgi ve başarının yanı sıra düşünce ve davranış hazırlığının da önemli bir etken olduğundan hareketle yola çıkan Rehberlik Servisimiz, öğrencilerimizin gelişim süreci içinde karşılaştıkları güçlükleri problem haline dönüşmeden çözmelerine yardımcı olmak, kendini tanıyan, uyum ve iletişim becerisine sahip, çevresine duyarlı, mutlu, sağlıklı, yaratıcı bireyler olarak yetişmelerine katkıda bulunmak temel amacı ile hareket etmektedir. Okulumuz Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleriyle;

  • Öğrencinin problem çözme, karar verme ve uyum sağlaması için gerekli olan bilgi ve becerilerikazanmasını,
  • Öğrencinin özelliklerini (ilgi, yetenek, istek, kişisel özellikleri gibi) ve gizil güçlerini tanıması, farkında olması ve en üst düzeydegeliştirmesini,
  • Öğrencinin bireysel özellik ve gizil güçlerini toplumsal platformda değerlendirebilmesini, yaşamını, geleceğini planlamasını, kararlarının sorumluluğunu alabilmesini sağlamaya yönelik uygulamalar yapılmaktadır.

 

İLKELERİMİZ

  • Gizlilik
  • Gönüllülük
  • Süreklilik
  • Kişi haklarınasaygı
  • Güven
  • Bireyindeğerliliği
  • BireyinÖzerkliği
  • İşbirliği

 

REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK SERVİSİ NE DEĞİLDİR?

  • Bireyin yapamadıklarının onun adına yapmakdeğildir.
  • Disiplin, yargılama, ceza verme merkezideğildir.
  • Rehberlik servisi hastane, psikolojik danışman, doktordeğildir.
  • Problemi ortadan kaldırmaz problemin çözülmesine yardımcıolur.

ÇALIŞMA ALANLARIMIZ

 

 EĞİTSEL REHBERLİK ALANINDA YAPILAN ÇALIŞMALAR

  • Okula Yeni Başlayan Öğrencilerin Uyum Çalışmaları: Okul fiziki ortamının, rehberlik servisinin, yöneticilerin, öğretmenlerin, okul çalışanlarının, okula özgü kuralların vb. ek eğitim programlarının öğrencileretanıtılması.
  • Velileri; öğrencilerin yaş özellikleri, çocuk eğitimi, davranış bozuklukları ve nedenleri konularında bilgilendirmek. Çocuğun okul başarısının öğrencilerin sınıf içindeki tutum ve davranışları ile gözlemlenerek tanınması, ergenlik vb. konularda aydınlatan çalışmalaryapılması.
  • Her sınıf düzeyinde öğrenci davranışlarını geliştirme amaçlı sınıf içi rehberlik etkinliklerinin planlanması, uygulanması.
  • Öğrencilerin hastalıklardan korunma, dengeli beslenme, boş zamanlarını verimli değerlendirme, sporyapmayı alışkanlık edinme, zararlı alışkanlıklardan uzak durma vb. konularda bilinçlenmesini sağlayacak tüm faaliyetlerde öğretmenlerle işbirliğiyapmak.
  • Öğrencinin ilgi, yetenek ve özelliklerini tanımak, eğitsel ihtiyaçlarını saptamak, bireysel farklılıklarını değerlendirerek uygun eğitsel ortamyaratmak.

 

 BİREYSEL REHBERLİK HİZMETLERİ ALANINDA YAPILAN ÇALIŞMALAR

 

  • Öğrenciyi tanımak ve kendini gerçekçi bir biçimde tanımasını sağlamak, kendini ve başkalarını anlamave değerlendirme becerisinigeliştirmek.
  • Ailedeki ve okuldaki rolleri, sorumlulukları, görevleri ve kurallarıanlamak.
  • Gerçekçi karar vermek, plan yapmak ve gerçekleştirmek, sonuçlarınıdeğerlendirmek.
  • Ergenlik döneminin fiziksel ve hormonal değişimine uyum sağlanmasına destekolmak.
  • İhtiyaç duyan tüm öğrencilere bireysel veya grupla danışmanlıkyapılması.
  • İhtiyaç duyan tüm velilere danışmanlıkyapılması.
  • Öğrenci sorunlarının oluşmasını engellemeyi amaçlayan "önleyici" tedbirler sunmak, bilgilendirici ve farkındalık kazandırıcı programlarıyürütmek.

 

UYGULANACAK ÇALIŞMALAR

 Öğrencilerimize;

·        Akademik başarı ve öğrenmeye ilişkinsorunlar

·        Değerlereğitimi

·        Karaktereğitimi

·        Dikkat ve konsantrasyonçalışmaları

·        Akran baskısı ve sosyaluyum

·        Anne-baba ve çocukiletişimi

·        Olumlu davranışlargeliştirme

·        Sınav kaygısı ile başetme

·        Öfke kontrolü ve çatışma çözmebecerileri

·     Psikolojiksorunlar

·        Sosyal becerigeliştirme

·        Cinselsağlık eğitimi

·        Verimli çalışmayöntemleri

·        Etkili iletişim gibi konularda

·        bireysel rehberlik ve grup rehberliğiçalışmaları

 

Velilerimize;

·        Bireyselgörüşmeler

·        Eğiticiseminerler

 

Öğretmenlerimize;

·        Oryantasyonçalışmaları

·        Eğiticiseminerler

·        Öğrenci ile ilgili akademik ve davranışlara yönelik bireysel görüşmeleruygulanır.

  

REHBERLİK HİZMETLERİNDEN TAM YARARLANAN BİR ÖĞRENCİDE  BEKLENEN DEĞİŞİMLER

 Gelişen ve değişen dünyada ;

1.Kendini ve içinde bulunduğu durumu doğrualgılayan,

2.Kendisi ve çevresiylebarışık,

3.Kişisel değerleri ile toplumsal beklentiler arasında bir dengekurabilen,

4.Yaşadığı toplumun sorumlu bir üyesiolan,

5.Karar verme, sorun çözme, kişiler arası ilişki ve iletişim becerilerinesahip,

6.Kapasite ve yeteneklerini en uygun biçimdegeliştiren,

7.Potansiyelini tam olarakkullanan,

8.Başarıyı ve hayat boyu öğrenmeyi amaçedinmiş,

9.Araştıran, sorgulayan, üretken vemutlu,

10.Kendini gerçekleştiren bireyler yetiştirilmesine katkısağlamaktır.

 

 REHBERLİK SERVİSİNE BAŞVURU

Rehberlik Servisi, eğitim yılı boyunca öğrenciler, veliler ve öğretmenlerin başvurabileceği bir birimdir.

Servisten yararlanmanın tek prosedürü randevu almaktır.. Servisten randevu almak hizmetin daha etkin ve planlı yapılmasını sağlamak içindir

  

VELİ OLARAK SİZE NASIL ULAŞABİLİRİM? DİYORSANIZ

Velilerimizin çocukları ile ilgili değişik konularda rehberlik servisi ile işbirliği yapmaları onların gelişimi açısından hayati öneme sahiptir.

Yüz yüze görüşme için hafta içi her gün  randevu aracılığyla Rehberlik ve Psikolojik Danışma servisine gelebilirsiniz.

 

 


Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 26.10.2016 - Güncelleme: 28.08.2023 19:41 - Görüntülenme: 3135
  Beğen | 5  kişi beğendi